Alla inlägg under februari 2015

Av Sandra Röjdell - 20 februari 2015 09:27

Det är äntligen fredag och det är nog lite katasrof överallt här hemma, golvläggning i hall/kök och gästtoaletten ska bli färdigt och kökslukerna ska bli lite moderna en tröja ligger och vill bli ihopsydd disken står i vilande läge och jag är grymt efter med tvätten men det känns som om det alltid är så på fredagar. 

Just i dag ska jag dessutom påbörja tömkörning av Svea vilket ska bli super kul jag testar och därefter får jag se vad som behöver göras annorlunda. Killarna har feber och halsfluss och det brukar göra allt lite mer påfrestande och att jag är efter med tvätten det är för att den gamla gick isönder och den nya ska sättas på plats men imorse skruvade jag av säkringen till tvättmaskinen och nu ska den bara ställas i lod sen kan jag äntligen börja tvätta. 

Nu närmar våren sig så att man kan börja göra iordning i trädgården ännu ett projekt men sen hoppad jag att det är tid att sälja så att gården är i närmare sikte!


Av Sandra Röjdell - 19 februari 2015 09:34

jag lever för det mesta i full fart och gillar när det händer saker. Just för tillfället försöker jag att sikta mot att vi ska bo på en gård men inte allt för långt bort från civilationen men ändå ute på landet. Jag är inte direkt rädd för att köpa ett renoverings objekt men det ska ändå gå att bo där det ska ju gärna gå att spola vatten få lite värme och det får ju inte läka in genom taket och väggarna ska stå och inte falla in på oss! Jag vill bli delvis självförsörjande med de enklare sakerna som att odla rotfrukter grönsaker och ha ett par hönor att gå ut och få lite ägg ifrån, förhoppningsvis kommer man att lära sig på vägen hur man kan bli mer självförsörjande. Sylt kan jag göra själv för det gör jag redan. Men resten den där svåra biten... Men när jag har kommit dit ska jag beskriva för et hur jag går tillväga! Man kan ju alltid titta på 100% bonde han har en hel del tips :)

Jag lever för mina barn och brinner för djuren, vi har en underbar boxer två katter och en kanin hemma och på en gård en bit bort har vi två hästar mycket träning och mycket slit men det är super kul! Än så länge än barnen väldigt små men jag hoppas att dom också ska gilla att pyssla om hästarna och gilla naturen! Jag lever tillsammans med min underbara man som verkligen lever min dröm med mig och jag hoppad verkligen innerligen att han också älskar detta livet. På den där övriga fritiden så syr jag kläder till barnen och har börjat virka flyghuvor till hästarna. I nuläget håller vi på att renovera i vårt radhus själva med hjälp av vänner för att få sälja det och få en bättre insatts till gården och jag hoppas att vi får detta gjort inom en väldigt snar framtid. hoppas att ni ska tycka det är kul att följa mig i min vardag mot ett delvis självförsörjande liv träningen med hästarna, se kläderna jag syr och hur renoveringen framskrider i radhuset!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej vad kul att ni hittade hit till mej! Jag är mamma till två killar och en liten tjej, jag är ägare till en hund som är av rasen vit boxer jag har en liten kanin av sorten blandras och två katter Maine coone och blandras med Maine coone jag har dessutom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards